27 Μαρτίου 2013

Έλλην λόγος υψηλών προδιαγραφών στη ΝΕΑ ΕΥΘΥΝΗ!

τεύχος 16 (Μάρτιος-Απρίλιος 2013)

 

Πολλές και σημαντικές συνεργασίες φιλοξενεί η Νέα Ευθύνη που μόλις κυκλοφόρησε. Το τεύχος ανοίγει με κείμενο του Γιάννη Κιουρτσάκη Ακούγοντας τις ελληνικές λέξεις») και με τρία ποιήματα του Γιάννη Ρίτσου από την ανέκδοτη συλλογή Υπερώον του 1985. Ακολουθούν μελέτη του Δ.Ν. Μαρωνίτη για το έργο του Δημήτρη ΔασκαλόπουλουΣυνεισφορά»), ένα πεζό κείμενο του Τάσου Πορφύρη Τα σπίτια») και ποιήματα από την υπό έκδοση συλλογή της Αγγελικής Σιδηρά Αναπάντεχα κοντά. Ο Γιάννης Δάλλας γράφει για την ποίηση του Ορέστη Αλεξάκη («Η ποιητικότητα ως μέθοδος αυτογνωσίας»), παρουσιάζονται τέσσερα ποιήματα της Ηρώς Νικοπούλου, ενώ ο Νάσος Βαγενάς με αφορμή το γνωστό βιβλίο του Νίκου Δήμου Η δυστυχία του να είσαι Έλληνας αναφέρεται στη «Δύσκολη τέχνη του αφορισμού». Στην κατεξοχήν λογοτεχνική ύλη του περιοδικού εντάσσονται η «Άγκυρα», πεζό του Γιώργου Χουλιάρα, τα ποιήματα του Π.Β. Πάσχου Πέρα απ' τη σιωπή»), το νοσταλγικό, αλλά με κρυφές αιχμές κείμενο του Γερμανού ποιητή Ντουρς Γκρυνμπάιν «Η Βαϊμάρη από την πίσω πλευρά»(μετάφραση: Θανάσης Λάμπρου), το διήγημα της Ούρσουλας Φωσκόλου «Φερ φορζέ», η ποίηση του Κυριάκου Συφιλτζόγλου Υπεραστικά λεωφορεία»), καθώς και τα διηγήματα των Ιωάννη Κ. Τσέγκου Το πορτοφολάκι») και του Αουγκούστο ΜοντερρόσοΈνα πτηνό της Λατινικής Αμερικής», μετάφραση: Γιώργος Λυκοτραφίτης). Ανάμεσά τους παρεμβάλλεται η μελέτη της καθηγήτριας Αλεξάνδρας Δεληγιώργη για «Το υψηλό στη λογοτεχνία από τον Λογγίνο στον Λυοτάρ».
 
Στις μόνιμες στήλες των «Προσανατολισμών», ο Μαριάνος Δ.Καράσηςγράφει για τη «θεία και ανθρώπινη δικαιοσύνη ως θεολογικό και φιλοσοφικό πρόβλημα», ο Διονύσης Κ.Μαγκλιβέρας μελετά την «ψυχή της νύχτας», ο Αντώνης Μακρυδημήτρηςαναφέρεται στην «πολιτική και πολιτιστική πατρίδα», ο Κώστας Χατζηαντωνίου τιτλοφορεί το κείμενό του «Όταν ο τρόμος του κενού ξαναγίνει δέος...», ενώ ο Γιάννης Β. Κωβαίος στη στήλη του «Εύγλωττα» προβαίνει στην «εξομολόγηση ενός διορθωτή...». Κριτική βιβλίου γράφουν οι Ηλίας Κεφάλας,Γιάννης Στίγκας, Κωνσταντίνος Βάσσης, Διονύσης Κ. Μαγκλιβέρας και Άγγελος Μουζακίτης, κριτική τέχνης ασκεί ο Νίκος Αλ. Μηλιώνης(για τον Γιάννη Αδαμάκο), κριτική θεάτρου η Έλενα Σταγκουράκη (για το Δε μ' αγαπάς, μ' αγαπάς και Τα κόκκινα φανάρια), με τον κινηματογράφο του Γιώργου Λάνθιμου ασχολείται οΑχιλλέας Ντελλής. Για την επέτειο των150 χρόνων από τη γέννηση του Κ.Π. Καβάφη εγκαινιάζεται η στήλη «Ο Καβάφης των ποιητών του κόσμου», με κείμενα ξένων ποιητών που γράφουν, ειδικά για τη Νέα Ευθύνη, για τον σπουδαίο Αλεξανδρινό. Σ' αυτό το τεύχος δημοσιεύονται μαρτυρίες του Ισπανού νεοελληνιστή Χοσέ Αντόνιο Μορένο Χουράδο, του Ρουμάνου Ίοαν Εσ. Ποπ και της Μαυροβούνιας Τάνια Μπάκιτς. Ακολουθούν κείμενα των Ν.Δ. ΤριανταφυλλόπουλουΓια μιαν αληθινή Κοκκινοτριμυθιά»), Γιώργου Βαρθαλίτη Τα "εφ' ημίν" και τα"ουκ εφ' ημίν" της ποιητικής δημιουργίας»), Ανθούλας ΔανιήλΩραίοι και λαμπεροί ιδανικοί αυτόχειρες»), Κώστα Μελά Η ελληνική περίπτωση και το διεθνές"καθεστώς ισχύος"»), Κώστα Βραχνού Απατεώνες του καλού»),Γιώργου ΒέηΈνα άλλο Τόκιο») και Νατάσας Κεσμέτη Το καναπεδάκι»).Ο Γιώργος Δουατζής θυμάται τον Τάσο Λειβαδίτη, ενώ στις«Απώλειες» ο Νίκος Ορφανίδης αποχαιρετά τη Νίκη Μαραγκού και ο Γιώργος Πετούσης νεκρολογεί τον Ανδρέα Παστελλά.
Το τεύχος κοσμούν σχέδια του Ανδρέα Πατράκη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: